torsdag 24 juli 2014

Grafittiodling nästa!

Gäster har besökt vår oas på Brunnshög och gjort oss oroliga. Efter en vecka med bruten hönsgårdsstolpe, kraschade krukor och smällare på dass så blev vi nästan glada över målningen på växthuset ett par veckor senare. Men bara nästan.

Fråga nästa gång! Denna odling oroar. Andra kanske lockas att måla på andra sidor av växthuset, sidor som skulle sabba odlingarna i växthuset. Denna målning är på norrsidan och har hälsningen "Till hela gänget".

Min kreativa ådra har jag under flera år använt till att måla med oljefärg. Men jag mådde inte bra av att måleri inbegriper användande av en massa kemikalier och tungmetaller. Nu ser jag jorden som min palett. Där kan jag skapa rum, arbeta med färger och mönster utan att störa kretsloppet och utan att slösa resurser. Dessutom är det ganska lätt att "sudda". Bara att dra upp växterna eller plöja ner.

Tänk om vi kunde ha en konst-odlings-workshop ihop med  grafittimålare!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar