lördag 16 mars 2013

15 mars "This is the shit"

15 mars avslutas dagen med kruktillverkning och frösådd + vitlöksklyftor. Foto: Eva Kellgren

Kursledaren Karin Jansson frågar oss vad vi känner så här efter nästan två veckor. Har vi fått några insikter? 

En kursdeltagare visar upp tidningen Allt om trädgård, Odla i stan special med framsidensrubrikerna: Stor trendUrbant lantlivSå kan stadens grönska rädda planeten.

Några röster runt bordet:
”Jag har insett att odling är vetenskap.”
”För mig är det som om all fakta får pusselbitar att trilla på plats i hjärnan. Förut har jag mest odlat lite som det fallit sig.”
”Det är komplext att odla.”
”Jag har insett att det kräver en massa planering för att få den perfekta planeringen.”
”Jag känner fortfarande ooooh, det är på riktigt!”
”Vi är inte ensamma. Det här är inte bara en liten grej. Det här ÄR grejen, this is the shit. Vi gör rätt.”

Karin berättar hur det är ett jättesug på det vi gör, folk som vill ”ta del av er” på olika vis. Det är fortfarande folk som söker till kursen, folk hör av sig som vill intervjua, andra vill skänka saker till kursen. Färnebo folkhögskola var först att be oss att svara på några frågor. Läs mer HÄR!

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar